«У дружбі наша сила»
Хочеш знайти друга - сам стань другом
Мета:
· Розширити і поглибити поняття дружби і товаришування -- цих важливих показників вихованості учнів; виховувати в учнів звичку уважно ставитися до товаришів; вміння бачити хиби у своїй поведінці й виправляти їх.
· Шляхом створення психологічних ситуацій вибору підвести учнів до розуміння важливості взаємодопомоги в колективі; сприяти створенню дружнього дитячого колективу, виховувати чемне ставлення учнів одне до одного.
Обладнання:
· аудіозапис сучасної розважальної музики, плакати з прислів'ями та приказками на тему дружби («Друга шукай, а знайшов -- тримай», «Дружба та братство дорожчі за багатство», «Друг пізнається у біді», «Недруг піддакує, а друг сперечається», «З другом веселіше у радості, легше у біді» та ін.), великий аркуш паперу з літерами української абетки, кілька олівців та невеличких аркушів.
Приміщення святково прикрашене повітряними кульками, яскравими плакатами з прислів'ями та приказками.
Звучить весела музика. До залу входить ведуча.
Ведуча. Добрий день! Дорогі діти, сьогодні я хочу поговорити з вами про важливість дружби і товаришування у нашому житті.
Товаришування, дружба -- взаємини між людьми, які народжуються, міцніють на основі спільного навчання, інтересів, уподобань. Друзів пов'язує велика повага один до одного, принциповість у взаєминах, симпатія, взаємодопомога.
Дружба не може бути міцною, якщо в ній немає місця чесності, взаємоповазі, принциповості. Друг завжди допоможе в біді, захистить, підтримає, але він же перший скаже прямо про недоліки, запропонує їх виправити.
Товариськість, дружба -- важливі показники вихованості учнів. Взаємоповага, чуйність, ввічливість -- неодмінні ознаки дружного класу. Неприпустимі в класі образливі прізвиська, непристойні жарти, неповага до дівчат, грубість у взаєминах. Дружбу легко можна зруйнувати грубими, недоречними жартами.
( Пісня «Дівчата і хлоп’ята»)
- А чи міцна дружба у вашому колективі? А перевірити це можна дуже легко.
Отже, я пропоную вам вирушити у захопливу подорож до острову Дружби. Але для того щоб дійти до того острова вам необхідно знайти загублені літери і скласти слово. А вашим провідником і наставником у цій пригоді буде відважний капітан!
Капітан - а я сьогодні буду провідником у світ дружби і доведу що дружба для нас - не будь що, а надійна зброя від ворогів і недругів.
Отже, вирушаємо! (Всі крокують)
- Першу зупинку ми робимо на Донбас Арені де разом з футболістом ми зробимо перший крок до перемоги! Результат маємо досягти РАЗОМ!
Футболіст. Добрий день! Чим можу вам допомогти?
Капітан. Ми йдемо на острів Дружби і нам потрібна твоя допомога.
Футболіст. А ви шукаєте загублене слово?! Так, звісно я вам допоможу, Але спочатку ви маєте довести мені, що ви справжня команда і заслуговуєте на те, щоб я віддав вам літеру.
Отже, ставайте в коло. Перший учень називає своє ім'я і передає «п'ять» своєму сусіду з права, той називає ім'я попереднього учня і своє і передає «п'ять» сусіду з права і т.д. Якщо виконаєте завдання - отримаєте те, за чим прийшли.
(Учні 1 – 2 класів грають)
Капітан. Є! Є перший крок! Прямуємо далі! (Крокують).
Наступна зупинка у феї, яка дасть вам друге завдання.
Фея. Доброго дня, діти! З чим ви завітали до моєї чарівної країни?
Капітан. Ми шукаємо літери від назви острова, до якого прямуємо. Чи не могла б ти нам, шановна феє, допомогти?
Фея. Хто? Я? Допомогти? Я ж - ФЕЯ! Я просто так нічого не роблю, ну, хіба що подарунки приймаю. У вас є подарунки для мене?
Капітан. Нажаль ні.
Фея. Отже, тоді ви маєте пройти важке випробування і довести мені, що ви справді заслуговуєте називатись друзями!
А називатиметься воно «Конституція дружби». Річ у тім, що в моєму королівстві нещодавно були перевибори прем'єра і тепер тут діють злі закони, які заважають мешканцям королівства потоваришувати одне з одним. Повсюди тут сварки, негаразди, ворожнеча. Тож вам потрібно придумати такі закони, що об'єднають мешканців королівства і зроблять їх добрими і дружніми.
( Учні складають закони і називають їх Феї)
Орієнтовний список законів:
-- завжди прислухатися одне до одного;
-- не брехати одне одному;
-- не кривдити та не обзивати одне одного;
-- завжди підтримувати одне одного;
-- не залишати одне одного в біді;
-- завжди чинити по справедливості;
-- завжди поступатися одне одному;
-- допомагати одне одному.
Фея - цей звід добрих законів я обов'язково передам своєму міністру, а ви отримуєте ще одну літеру.
Капітан. Отже ми крокуємо далі. (Всі крокують).
Нас зустрічає Гаррі Поттер. Ну що ж, доведеться пройти і його випробування.
Гаррі Поттер. Привіт!!! А що це ви тут робите в моїй країні?
Капітан. Прямуємо на острів. Але потрапимо туди тільки тоді, коли зберемо потрібні літери.
Гаррі Поттер. Слово шукаєте? Ну що ж, може я і допоможу вам, але спочатку допоможіть ви мені. Якщо вже ви прямуєте до острова дружби, то скажіть мені, будь ласка, що ж воно таке ДРУЖБА і що про неї думали у давні часи.
1-й учень. Дружба - це святе слово, святе почуття, яке можливе тільки на основі взаємоповаги. Справжньою основою для дружби є рівність. В усі часи вважалось великою цінністю мати друга.
2-й учень. У скіфів дружба перевірялась кров'ю і оформлялась спеціальним договором і великою клятвою. Надрізавши пальці, побратими зливали свою кров у чашу і, змочивши у ній кінці мечів, куштували цю кров. Після цього ніщо не могло їх розлучити.
3-й учень. У давні часи дружба вважалась втіленням благородства й вірності. А для людей епохи романтизму дружба -- це живе почуття, безпосереднє життєве переживання.
4-й учень. Сучасні словники й підручники визначають дружбу як близькі стосунки, що засновані на взаємній допомозі, прив'язаності, спільності інтересів, смаків, поглядів, життєвих цілей, активній зацікавленості один в одному. А ще дружби не буває без усмішки.
(Пісня «Усмішка»)
Гаррі Поттер. Дякую, ви мені дуже допомогли. То ж отримайте ще одну літеру.
Капітан. Чудово, ми подолали половину шляху і я пропоную всім трішки перепочити!
Ведуча. А разом з тим перевіримо, чи знаєте ви, хто такий справжній друг. Коли я говорю правильне твердження, ви плещете у долоні, коли неправильне – тупаєте ніжками.
1. Справжній друг – це той, хто ніколи не обманює свого друга.
2. Справжній друг – це той, хто нікому не розповість про секрети свого друга.
3. Справжній друг радіє, коли товариш отримав двійку.
4. Справжній друг завжди намагається захистити від образ.
5. Справжній друг насміхається, коли в товариша невдача.
6. Справжній друг – це той, хто не шкодує для друга нічого, що має.
(Пісня «Справжній друг»)
Шапокляк. Доброго дня, діти!
Капітан. Добридень, Шапокляк! Знову зявилася, щоб капості робити?
Шапокляк. Та Бог з тобою! Коли це я капості робила? Я ж допомогти вам хочу. От підготувала учням прислів’я та приказки про дружбу. Ось послухайте.
1. Ворога ховай, а заховаєш -- покинь. (Друга шукай, а знайдеш - бережи.)
2. Вороги забуваються у радості. Згодні? (Друзі пізнаються у біді.)
3. Новий ворог гірший за двох старих. (Старий друг кращий за двох нових.)
4. Не скажу тобі, хто мій ворог, - ти не скажеш, хто я. (Скажи мені, хто твій друг, - я скажу, хто ти.)
Капітан. Досить тобі, Шапокляк, хитрувати. Ану признавайся, маєш потрібну нам букву?
Шапокляк. Добре, добре, зізнаюся, що таки одну сховала. Ось, візьміть, будь ласка.
Капітан. Ну що ж, друзі, крокуємо далі.
Буратіно. Привіт, діти. Я вперше до школи завітав. Може розкажете, чим ви тут займаєтесь?
Учень. В школі ми вчимося читати, писати, рахувати. А ще вчимося дружити. І про дружбу знаємо вже багато віршів. Ось послухай.
1-й учень. Якщо друг у тебе є,
Життя радісним стає.
Разом можна все зробити,
Тож без друга не прожити.
2-й учень. Дружать хлопчики й дівчатка,
В лісі дружать всі звірятка.
Пташенята у гнізді,
Дружать риби у воді.
3-й учень. І дорослі дружать, й діти
Як нам цьому не радіти?
Де в сім’ї любов і ласка,
Там панує мир і щастя.
4-й учень. Якщо друг у тебе є,
Люби його над усе.
Ти не зрадь його ніколи,
Помагай йому в усьому.
5-й учень. Якщо дружить увесь клас,
Успіх буде повсякчас.
Вам усе легко дається,
Весело усім живеться.
(Пісня «Если с другом вышел путь»)
Буратіно. Ой, зовсім забув. Я знайшов якусь картинку. Ви, часом не знаєте, що це?
Учень. Та це ж літера, яка нам потрібна. А тобі, Буратіно, радимо в школу частіше ходити. Тоді ти букви картинками не називатимеш, а навчишся їх читати.
Капітан. Діти, нам залишилося знайти останню літеру. Але, боюсь, це буде дуже важко. Адже знаходиться вона в замку Снігової Королеви, куди зараз ми крокуємо.
Снігова Королева. Хто тут згадує моє ім’я? Доброго дня, мандрівники. Мабуть, ви дуже відважні, якщо завітали до мого королівства.
Капітан. Ми прямуємо до острова Дружби. Але нам не вистачає останньої букви, щоб скласти слово. Ми просимо тебе про допомогу. Віддай нам, будь ласка, букву.
Снігова Королева. Я не маю друзів і ніколи нікому не допомагала, тому літеру вам не віддам.
Капітан. Друзі, давайте заспіваємо таку пісню, щоб крижане серце Снігової королеви розтало, і тоді вона нам допоможе.
( «Пісня друзів»)
Снігова Королева. Що ж, діти, я бачу ви вмієте дружити, тому повертаю вам букву. Залишайтесь завжди вірними друзями і ви подолаєте всі перешкоди на своєму шляху.
Капітан. Ось ми дійшли до поставленої мети! Головне. Що робили ми це РАЗОМ!Здогадайтесь, яке слово ми зібрали?
(Пісня – танець «Якщо весело живеться»)
Ведуча. Друзі, я зачитаю вашу присягу на вічну і віддану дружбу!
Присяга
«Я присягаю на вірність своїм друзям. В радості і горі, в багатстві і бідності, на війні та в мирі, незалежно від відстані та часу обіцяю завжди допомагати своїм друзям, підтримувати їх морально, матеріально і духовно. Назавжди присягаю дотримуватись принципів вірності, взаємодопомоги та справжньої дружби».
Учні. ОБІЦЯЄМО! ОБІЦЯЄМО! ОБІЦЯЄМО!
(Презентація)
- А на згадку про наше свято даруємо учасникам і гостям «Абетку дружби»
Хороше родинне свято з безліччю приємних слів!
ОтветитьУдалитьХороше родинне свято з безліччю приємних слів!
ОтветитьУдалить